venduto -SWAN 411 – SOLD

    Model: SWAN 411
    Date: June 1978
    Builder: OY NAUTOR’Swan, Finland
    Designer: Sparkman&Stephens
    Hull colour: White with waterline and sides blue lines
    Flag: Italian

    LOA: 12.45 m
    LWL: 10.65 m
    Beam: 3.65 m
    Draft:2.2 m
    Displacement: 10.5 t
    I:17.53 m
    J: 5.49m
    P: 15.7m
    E: 4.21m
    Water tank: 250 l + 75 l
    Fuel Tank: 130 l
    Engine: Yanmar 4JH2E, 1996
    CV : 65

    INTERNAL EQUIPMENT

    Berth: 6+2
    WC: 1
    Kitchen : 4 Burner gas, forno, Frigoboat,
    Boiler 220 v/engine: 65l 1
    Bildge pump: 1 ITT electrical, 2 manual WHALE PUMP (in the cockpit and under steering seat)
    Water pumps: Electrical water pressure system hot/cold 2 WHALE manual pumps 1 sea water manual
    Autoclave: Flowjet, (ITT JABSCO spare parts)

    ELECTRICAL AND NAVIGATION INSTRUMENTS

    Radio Vhf : SHIPMATE RS 8600
    SSB: QSS Electronic USA
    GPS: Raymarine 420 CHARTPLOTTER
    Meteofax: FURUNO navtex (need upgrade)
    Navigation: 5 RAYMARINE ST 60 series
    Autopilot: RAYMARINE ST 6000
    Electrical services: 3 x 12 volt Batteries (2 services, 1 engine)
    DC section: 220 volt panel, amperometro, voltometro, 220 ligth, 6 outlets
    AC section:12 volt outlets Floodlight in galley Red night lights

    DECK EQUIPMENT AND RIGGING

    Mast: – 2 spreader Nautor built mast with Harken MKII furling system – 2 spinnaker poles – Navtec hidraulic backstay – Hallspare Vang
    - Staysail
    Winch: 16 Lewmar ( 4 self tailing, 2 trhee speed )
    Tracks: Double genoa, one for Staysail
    Windlass: LOFRANS Tiger, chain and rope, manual and electrical mode
    Anchor: Main CQR 18 Kg, second 1 Danfort 12 kg, 50 mt chain
    External shower: In the cockpit
    Deck: Teak decks in good condition, minor bung replacement needed around set planks

    SAIL SET UP

    Main: Neil Pryde Dacron, 3 hands – 2009 Carbon BANKSAILS, 2 hands – 2011
    Prua: 1 Furling genoa 145% North sail SOFT NORLAM, tuff luff – 2009
    1 Yankee Neil Pryde Dacron – 2006
    1 Genoa BANKSAILS carbon fiber – 2011
    1 Spinnaker 1 MPS 1 storm jib

    MANTENANCE AND EXTRAORDINARY REFITTING

    • New Engine
    • 2 Main Lewmar winch
    • New sides blue bands
    • New Electrical system 12 v
    • Interiors refitting woods, varnish, paglioli
    • Istallation new section and panel 220 volt
    • 11 new CANTALUPI interiors lights
    • Ricromatura winch e arridatoi
    • Berth, divan, upholsterer, curtain ecc.
    • New batterycharger
    • Premistoppa in ceramica e nuova linea d’asse
    • ANTIOSMOSIS cycle
    • Refitting mast and sartie
    • New idraulic system and pump
    • Hotwater ( Boliler 220 v)
    • Electronic instruments RAYMARINE
    • New autopilot RAYMARINE
    • Cables flexible gas and invertitore

    EXTRA AND SAFETY EQUIPMENT

    • 1 MOB ( Man Over Board module)
    • 6 Lifejacket
    • 1 Zattera 6
    • 1 Tender + FB YAMAHA
    • Outboard bracket
    • 1 barra di rispetto
    • Cockpit original Nautor table
    • Spare parts, deck hardware

    General:
    Designed by Sparkman & Stephens with 42 built from 1977 to 1979, the Swan 411 is an evolution of the Swan 41 and incorporates new developments in the keel and afterbody shapes as well as a new, larger rig to take full advantage of the increased power of the hull to carry sail. The full skeg rudder has been moved all the way aft for better steering control as well as providing a longer waterline. The Swan 411 is a dream to sail and has the reputation as being a bullet-proof sailing yacht.

    Sovradimensionato come tutti gli Swan di quegli anni nelle attrezzature e nella qualità dei materiali, ha oggi il fascino e lo charme unico della barca classica, sicura, marina, molto performante con vento teso e adatta a navigazioni anche impegnative, elegante di linea e armonica nelle forme. Offre, nel calore degli interni interamente rivestiti in teak, una cabina armatoriale con doppia cuccetta e cuccetta di guardia, divanetto, un quadrato con carteggio importante, angolo cucina con forno, fuochi e frigo, doppia dinette trasformabile in letti e due cuccette alte. Verso prua si trova una zona armadi e la toilette con doccia. Il locale di prua offre due cuccette e ampi gavoni sottostanti come cala vele. Gavone dell’ ancora ispezionabile a estrema prua.
    In coperta pozzetto riparato e ben protetto, con tavolo in teak originale Nautor smontabile, strumentazione completa, tuga rialzata e passo d’uomo di entrata nella zona più alta della coperta. Ben ventilato con 3 maniche a vento tipo Dorade e da 3 osteriggi e un ampio passo d’uomo scorrevole a prua. Albero passante a due ordini di crocette, vang meccanico ALLSPAR e NAVTEC idraulico come tendipaterazzo, volanti non strutturali, armo a cutter con stralletto mobile a prua.
    Tra i numerosi lavori elencati citiamo il trattamento preventivo ANTIOSMOSI avuto nel 2006, impiantistica elettrica ed idraulica completamente rifatta, interni con paglioli, cuscinerie, tappezzerie e tessuti rifatti, nuova linea d’asse e premistoppa in ceramica, motore Yanmar, elettronica completa, ponte interamente in teak in discrete condizioni.








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